گزارش ويژه جام‌جم از پيشنهاد عربستان به ايران:

سرنوشت عوامل اينترنشنال به ما ارتباطی ندارد، ما را هدف قرار ندهيد

معاملات تجاری بین آلمان و ایران در حال رونق است. آمار‌های منتشر شده اخیر از اداره آمار فدرال آلمان نشان می‌دهد که آلمان از ژانویه تا پایان اکتبر ۲۰۲۲، ۱.۲ میلیارد یورو کالا به ایران صادر کرده است. همچنین آلمان حدود ۲۶۰ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده است.
کد خبر: ۱۳۹۱۹۸۳

به گزارش جام جم آنلاین، علی رغم مواضع ضد ایرانی دولت آلمان، آمار‌ها نشان می دهد که این کشور در ماه‌های اخیر تجارت خود با ایران را افزایش داده است.

وب سایت «nziv» در گزارشی از وضعیت روابط تجاری میان ایران و آلمان در ماه‌های اخیر و از جمله در زمان اغتشاشات داخلی در ایران نوشت: معاملات تجاری بین آلمان و ایران در حال رونق است. آمار‌های منتشر شده اخیر از اداره آمار فدرال آلمان نشان می‌دهد که آلمان از ژانویه تا پایان اکتبر ۲۰۲۲، ۱.۲ میلیارد یورو کالا به ایران صادر کرده است. همچنین آلمان حدود ۲۶۰ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده است. اتاق صنعت و بازرگانی آلمان و ایران در وب سایت خود به این مسئله مباهات کرده اند که آلمان همچنان بزرگترین شریک تجاری ایران در اروپا است.

آلمان در سال ۲۰۲۱ به ارزش ۲۷۵ میلیون یورو ماشین آلات و فناوری مهندسی به ایران صادر کرد. مقررات صادرات آلمان اجازه افشای ماهیت کالا‌ها و مواد فروخته شده به ایران را که برخی از آن‌ها برای چندین دهه برای استفاده دوگانه، نظامی و غیرنظامی مورد استفاده قرار گرفته اند، نمی‌دهد.

بانک تجارتی ایران و اروپا، واقع در هامبورگ، و بانک‌های آلمانی واقع در ایالت بادن-وورتمبرگ، در جنوب غربی آلمان، جنبه مالی معاملات تجاری حساس بین شرکت‌های آلمانی و بانک‌های ایرانی را فراهم می‌کنند.

ایالات متحده بانک تجارتی ایران و اروپا (EIH) را به ایفای نقش غیرقانونی در برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران متهم کرده است، با این حال آلمان همچنان به EIH اجازه فعالیت در خاک این کشور را می‌دهد.

جیسون برادسکی، مدیر سیاستگذاری سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای، به روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» می‌گوید: «آلمان مدت‌هاست که محیطی باز برای تهران فراهم کرده است».

همچنین کاظم موسوی، معترض آلمانی-ایرانی و سخنگوی حزب سبز ایران، گفت اگر دولت آلمان برای حمایت از تظاهرات زنان، زندگی و آزادی در ایران جدی است، باید از تجارت همه شرکت‌های آلمانی با ایران جلوگیری کند!.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها